La Diputació de Barcelona i el Col•legi d’Advocats de Mataró signen un conveni de col•laboració per oferir assessorament als consumidors afectats per clàusules abusives dels bancs

 Advocats especialitzats es desplaçaran als serveis públics de consum a fi de proporcionar a les persones afectades un primer consell orientador així com informació respecte al dret d´assistència jurídica gratuïta

La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, i el degà de l´Il•lustre Col•legi d´Advocats de Mataró, Julio J. Naveira, han signat aquest matí a la Sala d´Actes del Col•legi un conveni de col•laboració per donar resposta a les consultes dels consumidors en relació a les clàusules abusives en préstecs hipotecaris.

La diputada Laura Martínez ha destacat la «ràpida reacció de la Diputació, davant d’una problemàtica molt important pel nombre de població afectada, perquè té relació amb un bé de primera necessitat i pel gran import de la reclamació». I ha explicat que fa mesos que «la corporació està duent a terme accions de suport: conscienciació de la ciutadania; assessorament directe a través dels Serveis Públics de Consum -per als municipis on no hi ha oficina pròpia, a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor que té la corporació-, o formació dels tècnics».

Laura Martínez ha explicat que «en alguns casos més complexos es fa necessària la intervenció d’un lletrat especialitzat, i d’aquí es deriva la col•laboració amb els col•legis professionals, en aquest cas, amb el Col•legi d’Advocats de Mataró».

Per la seva banda, el degà Julio J. Naveira ha expressat que la signatura d´aquest conveni és «una mostra més de la importància que té tant per al Col•legi com per a la Diputació estar al costat de la ciutadania, és a dir, la justícia de proximitat, que es configura com un dels objectius fonamentals del Col•legi».

En aquest sentit, el servei esta dirigit als ciutadans i ciutadanes de l´àmbit de la demarcació judicial de l’Il•lustre Col•legi d´Advocats de Mataró (Alella, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, Caldes d´Estrac, Dosrius, El Masnou, Mataró, Òrrius, Premià de Dalt , Premià de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt, Teià, Tiana, Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar), que podran demanar cita a les oficines de consum del seu Ajuntament.

Els punts d´assessorament on s’atendran les persones afectades, segons derivació del seu ajuntament, s’han fixat en les Oficines de Consum dels Ajuntaments de Mataró, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Mar, Teià i El Masnou, i també en la mateixa seu del Col•legi d´Advocats.

La Diputació ofereix assessorament a tota la demarcació

La Diputació de Barcelona està estenent aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives, per part dels lletrats, a tots els municipis de la demarcació, des que el juny passat es va signar el primer conveni, amb l’Il•lustre Col•legi d’Advocats de Barcelona (ICAB), que afecta també una part de municipis del Maresme. Està previst que en les properes setmanes se signin acords amb els col•legis professionals de Granollers, Manresa, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat i Vic.

Aquests acords amb els col•legis d’advocats se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos. Justament per atendre les consultes sobre clàusules abusives, aquest any la corporació ha augmentat fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum.