Benvolgudes, benvolguts,

Divendres vinent, dia 8 de Març, es commemora el Dia Internacional de les Dones i a l´ICAMAT hem preparat activitats per commemorar el paper femení de totes les dones i, en especial, dels/de les advocats i advocades que treballen per aconseguir la igualtat de gènere efectiva en tots els àmbits, i especialment en el judicial.

Manifest “Igualtat per Justícia”.

Amb aquest lema i la creació del logo corresponent, l´Icamat vol apropar aquest any la reivindicació feminista a tot el nostre col·lectiu, però també als altres operadors jurídics, que han rebut una invitació expressa per assistir a l´acte. Aquesta activitat té per objectiu la reivindicació feminista i donar visibilitat a les assignatures pendents, en l´àmbit judicial i extrajudicial, en pro de la igualtat de gènere.

08/03- 10 h Lectura del Manifest.
08/03 – 9,30 – 11 h Taula informativa i d´entrega de llaços liles.
06/03 – 08/03 Imatge reivindicativa creada per l´Icamat adaptada al format quadrat que podeu incloure a l’avatar del whatsapp. La podeu demanar a la Secretaria de l´Icamat.

Implantació Pla d´Igualtat col.legial de l´Icamat

Amb el lema “Tenim un Pla, tenim un propòsit: Advocacia en Igualtat”,  es tracta del projecte previst per establir un marc d’actuació en base al qual l´Icamat elabora i implementa el seu Pla d’Igualtat, les mesures a generar en aquest pla en benefici dels seus col·legiats i col·legiades i la seva previsió de compliment a 3 anys.Estem començant a establir els àmbits i eixos de treball, així com les mesures concretes, en les quals, des d´ara, volem la vostra participació.

La implantació del Pla d´Igualtat es farà a cada Col.legi d´Advocats de Catalunya, amb el recolzament del CICAC.  Adjuntem l´enllaç de la notícia. (nota premsa CICAC)

Presentació de les dades de l´enquesta sobre Igualtat realitzada entre els/les col.legiats i col.legiades i membres de Junta de l´ICAMAT.

La implantació del Pla d´Igualtat obliga a realitzar en el nostre col·lectiu les estadístiques sobre igualtat que, tot i que només van tenir la participació de 56 col·legiats/ades de l´ICAMAT, donen una primera visió de l´estat de les retribucions, promocions, conciliacions laborals, permisos de paternitat i maternitat, flexibilitat horària, etc. en el món professional i mesures proposades pels col·legiats/des d´aplicació o de millora.

Us adjuntem l´enquesta i us convidem a tenir una major participació en la implantació del Pla en benefici de tots/es. (veure enquesta)

Igualment, estem preparant un protocol de funcionament del canal de queixes/denúncies per situacions de discriminació per raó de gènere soferta per persones col·legiades per part d’un company/a, òrgan judicial, fiscalia o policial, o en relació al propi despatx on es desenvolupa la tasca professional. Esperem poder traslladar-vos-ho ben aviat.

Els programes que hem desenvolupat pretenen millorar la vida laboral, professional i col.legial del personal i col.legiats/des de l´Icamat. Seguirem treballant, debatent i, en definitiva, millorant per aconseguir la igualtat de gènere.

Maria Pastor Santana
Presidenta Comissió per a la Igualtat i contra la violència de Gènere