Justícia i els 14 Col·legis d’Advocats de Catalunya renoven l’acord per a impulsar la Mediació.

El conseller de Justícia, Germà Gordó, ha signat aquest dilluns, 27 de juliol, un Conveni de col·laboració amb els degans dels catorze Col·legis d’Advocats de Catalunya per a l’impuls de la mediació com a mètode de resolució de conflictes civils i familiars, amb l’objectiu d’evitar l’obertura de processos judicials contenciosos, posar fi als ja iniciats o reduir-ne l’abast.

L’Acord renova els convenis de col·laboració que es van iniciar l’any 2002 per a la posada en marxa de la mediació familiar a Catalunya i que actualment es coneixen com els Serveis d’Orientació Mediadora (SOM) que actuen dins dels Serveis d’Orientació Jurídica (SOJ) dels Col·legis d’Advocats. Aquests són els Col·legis de Barcelona, Figueres, Girona, Granollers, Lleida, Manresa, Mataró, Reus, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat, Tarragona, Terrassa, Tortosa i Vic.

Des de cadascun dels serveis SOM s’informa els ciutadans dels avantatges de la mediació com a eina de resolució de conflictes i, si hi estan interessats i compleixen els requisits, els casos es deriven al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya, que els designa el mediador més proper del seu partit judicial.

Pla Nacional per a l’impuls de la mediació a Catalunya

El Govern de la Generalitat va aprovar el passat mes de gener el Pla Nacional per a l’impuls de la mediació a Catalunya. Aquest Pla, que esdevé un dels eixos estratègics del Govern, centra l’acció en sis objectius a assolir en els propers dos anys a través de diferents línies estratègiques de treball.

Els principals objectius d’aquest Pla nacional són afavorir la col·laboració entre els diferents col·lectius, impulsar un veritable canvi cultural a favor de la mediació, fomentar la cohesió social a partir de mesures preventives de resolució de conflictes, equilibrar el percentatge de conflictes resolt a través de la mediació en relació amb els litigis judicials, promoure la gestió integral de la mediació a través de la seva implantació en els diferents àmbits privats i públics i millorar la qualitat de les mediacions.

Precisament en el marc d’aquest Pla es va constituir, el passat mes de juny, el Comitè Assessor del Centre de Mediació de Dret Privat, amb representants de l’Advocacia i d’altres professions implicades en la mediació, amb la voluntat d’impulsar i fomentar la mediació de forma col·laborativa entre els diversos agents i institucions implicades.