El passat dia 12 d’abril, va tenir lloc a Mataró Ràdio la presentació d’una nova secció dins del programa presentat pel periodista Pep Andreu “Bon dia amb alegria”,  anomenat “L’advocat al dia”.

En aquesta nova secció quinzenal del programa, coordinat pel GAJ de Mataró, en David Querol, president del GAJ, i un membre de la Junta del col.legi, parlen d’un tema d’actualitat i d’interès per a la ciutadania, amb la intenció d’apropar el col.legi al ciutadà, on s’informa sobre les activitats del col.legi, la seva funció i els serveis que ofereix, com l’AJG, el SOJ, SOM, etc. i en la quan els oients poden participar fent alguna consulta.

En aquesta ocasió el degà del col.legi Julio J. Naveira va acompanyar el company David Querol en la presentació d’aquesta secció, i de manera general, va donar una pinzellada a temes generals sobre el Partit Judicial de Mataró i els municipis que en formen part. En cada programa es tractarà un tema diferent.

El degà també ha comentat que una de les principals funcions del col.legi és garantir que totes les persones tinguin un accés igualitari a la justícia mitjançant una defensa de qualitat, una justícia de proximitat i vetllant per tal que el ciutadà rebi una bona assistència de l’advocat que el representa.

Comenta els diferents serveis que es donen des del col.legi, alguns dels quals són la informació sobre l’aprovació de lleis que beneficien al ciutadà, com la Llei de la segona oportunitat i també la orientació cap a altres possibles vies per solucionar els problemes, com poden ser l’arbitratge o la mediació.

Una de les altres activitats que ha destacat, és la d’ “Educar en justícia”, que es porta a terme periòdicament i que va dirigida principalment a la gent jove i a la gent gran.

Important també és la col.laboració del col.legi amb diferents entitats com l’Ajuntament de Mataró, el Consell Comarcal, la Diputació de Barcelona, amb les quals hi ha signats diferents convenis de col.laboració, que permeten donar assessorament legal als ciutadans sobre temes d’actualitat com les hipoteques bancàries, les clàusules abusives, les clàusules terra, les participacions preferents, el deute subordinat i altres temes relacionats amb lloguer i consum.

Per acabar, el degà destaca la importància que tenen tots els col·legiats per tal que el col·legi pugui desenvolupar les seves funcions, així com el treball del personal del col·legi i el recolzament del CICAC i el CGAE.

Us deixem l’enllaç dels programes.

Programa del dia 12 d’abril, amb la participació d’en David Querol i en Julio Naviera. Comença al minut 36.

Programa del dia 3 de maig, amb la participació de Joan Serra i David Querol.

Programa del dia 17 de maig, amb la participació de Montse Bonamusa i David Querol. Comença al minut 36

Programa del dia 31 de maig, amb la participació de la Maria Pastor i David Querol. A partir del minut 37

Programa del dia 14 de juny, amb la participació de M. Dolors Fernández i David Querol. A partir del minut 34

Programa del dia 28 de juny, amb la participació de Julio J. Naveira i David Querol. A partir del minut 33